Time Lo...Ni..

Wednesday, September 10, 2008

jam loceng..


kriiiiiiiiiinnnnnnnnnnggggggggggg.... bunyi jam loceng memecahkan hening pagi di subuh hari..tapi sekarang agak sukar kita nak mendengar bunyi jam loceng..betul lah kata orang..zaman dah berubah..dunia dah maju..
Dulu kalau time bulan puasa macam ni, memang boleh dikatakan tiap2 rumah akan berbunyi jam pada waktu sahur.. siapa yang takde jam loceng akan akan ke kedai untuk beli jam loceng ni..takut tak terjaga masa untuk masak dan makan sahur..
kat rumah aku dulu..kalau jam rosak ayah akan pergi beli baru..kat pasar jumaat kuala besut..memang susah lah kalu takde jam loceng ni..kat asrama dulu pun aku ada bawa jam loceng ni..takut tak sedar awal pagi konon..last2 aku jugak yang paling lewat bangun tidur..hahaha..jam bunyi aku tutup..jam tutup aku bunyi..kekadang sampai tak pergi sekolah..
tapi sekarang cuba kita dengar kat mana ada bunyi jam loceng lagi..rata dah pakai henset untuk kejutkan mereka dari tidur..makcik2 pun dah beli henset untuk buat kejut tido..senang sikit mereka kata..nak telefon boleh,nak kejutkan tidor pun boleh..nak main game pun boleh..hahaha..semua ada bawah bantal..
mungkin anak cucu kita nanti dah tak pakai jam loceng ni..malah mungkin tak kenal jam loceng lagi..krinnngggg...kringgg...kringg....itu bunyi telefon daaa...

No comments: